Course Theories of Language Learning - Postgrados y Postítulos

Course Theories of Language Learning



boton_folleto_1

  • sello_postulaciones_abiertas_2017


    INFORMACIÓN GENERAL:

    • Facultad de Educación
    • Duración: 4 meses
    • Fecha de inicio: abril 2017
    • Horario: jueves de 19:30 a 21:20 horas
    • Sede: San Carlos de Apoquindo
    • Postulación: abierta 2017

     

    PRECIOS:

    • Matrícula Total: $20.000
    • Arancel Total: 12 UF

     

    CONTINUIDAD DE ESTUDIO:

    Recuerda que una vez realizado este curso, podrás continuar tu estudios hacia el siguiente programa de conducencia:

  • DESCRIPCIÓN DEL PROGRAMA:

     

    An understanding of the processes involved in language acquisition, in general, and second language acquisition, in particular is a necessary cornerstone in developing effective language-teaching methodologies. Theories of Language Learning is a fundamentally theoretical course wherein students will become familiar with theories and research in second language acquisition and discuss the implications for the English language classroom. Students will also gain a deeper understanding of psychological, affective, and socio-cultural characteristics of language learners.

     

    DIRECTED TOWARDS:

    English teachers or people with a degree in a similar area of study, with a good level of English proficiency, and interest in teaching.

     

    OVERALL AIMS:

    In this course, students will become familiar with the process of language learning and recognize the complexities of concepts and principles of second language acquisition. They will also gain an increased awareness of the individual differences in language learners that may affect language learning processes.

     

    CONTENT:

    • The nature of language (terminology)
    • Looking at language data
    • The role of the native language
    • Child first and second language acquisition
    • Universal Grammar
    • Models of second language processing
    • Interlanguage
    • Input, output, & interaction
    • Instructed second language learning
    • Learner differences that influence language learning

  • AUTORIDADES Y ACADÉMICOS:

     

    RELATOR:

    • Annjeanette Martin
      B.A. English/Spanish, Pacific University, EE.UU.
      Ph.D. Foreign Language Education, University of Texas at Austin, EE.UU.

  • REQUISITOS DE POSTULACIÓN:
    Para iniciar su postulación, favor envíenos los siguientes documentos escaneados al correo postgrados@uandes.cl.

    • Título profesional o licenciatura
    • Curriculum vitae
    • Cédula de Identidad (por ambos lados) o Pasaporte en caso de ser extranjeros
    • Nivel de inglés B2 (FCE o prueba interna)

     

    Extranjeros:
    En caso de ser aceptados al programa deberán presentar su Certificado de Título profesional visado por el Consulado de Chile en el país de origen y por el Ministerio de Relaciones Exteriores en Chile, además de su visa de estudiante al día.

    *La Universidad se reserva el derecho de no dictar el programa si no se llega al número mínimo de alumnos.
    *En caso de continuar los estudios hacia el Magíster, se deberán cumplir además, los requisitos propios de este.